پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182059
شب هاي قدر، شب هاي بندگي
تاریخ انتشار : 1394/04/14 10:45:26
نمایش : 1984
حضور پرشور مردم در سال‌هاي اخير درمراسم شب‌هاي قدر توطئه‌هاي دشمنان را نقش برآب ساخته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، شب‌هاي قدر يکي از بزرگترين و مهمترين شب‌هاي سال است و همانطور که از نام آن مشخص است به معناي منزبت، اندازه‌گيري و تقدير نام نهاده شده است.

شب‌هاي قدر نشانه لطف و بخشش الهي

شب‌هاي قدر نشانه لطف و بخشش خدا نسبت به بندگان است و در اين شب‌ها انسان بعد از يک سال گناه و معصيت به درگاه خدا آمده و براي پاک شدن و شسته شدن گناهان خود طلب مغفرت و بخشش مي‌کند.

اين شب‌هاي عزيز فرصتي مغتنم براي جايگزيني خوبي‌ها با بدي‌ها و در اين فرصت انسان‌ها با اين تفکر که شايد سال آينده نباشند و اين شب‌ها را تجربه نکنند قلب و روح خود را از گناه‌هان پاک کرده و از خدا مي‌خواهند تا سرنوشتشان را خوب قرار دهد و آتش جهنم را براي آنان حرام کند.

عروج امام علي هم از حيث زماني و هم از حيث مکان يک عروج ويژه بود

حجت‌الاسلام والمسلمين جلالي در گفتگو با جهانبين نيوز گفت: امام علي (ع) شخصيتي برجسته هستند و در اوج قرار دارند.

وي با بيان اينکه امام علي در مسجد به دنيا آمدند و در مسجد هم به شهادت رسيدند افزود: شخصيتي با اين درجه و مقام حتما زمان شهادت خاصي هم دارند و اين موضوع که شهادت اين امام بزرگوار مصادف شده است با شب‌هاي عزيز قدر هنوز مشخص نشده است اما شايد در آينده حکمت اين همزماني بر مردم مشخص گردد و خدا خواسته تا اروج اين امام بزرگوار هم از حيث زماني و هم از حيث مکاني يک اروج خاص باشد.

امام جمعه هفشجان نام امام علي(ع) را برگرفته از نام خدا دانست و ادامه داد: حتي در زمان معراج پيامبر هم صدايي که با پيامبر سخن گفت صوت حضرت علي بوده که نشانم دهنده مقام والاي اين امام بزرگوار است.

حضور پرشور مردم در سال‌هاي اخير در شب‌هاي قدر توطئه‌هاي دشمنان را نقش برآب ساخته است

وي خاطر نشان کرد: با توجه به فتنه‌هاي اخير در کشور و دسيسه‌هاي بيگانگان مردم بايد به شب‌هاي قدر اهميت دهند و خوشبختانه در چند سال اخير حضور مردم در مساجد و حسينيه‌ها براي برکگزاري باشکوه اين شب‌ها ستودني بوده و با اين حضور گسترده مردم توانسته‌اند نقشه‌ها دشمنان را نقش برآب سازند.

بهترين شب قدر در هشت سالگيم بود

وي با بيان اينکه شب‌هاي قدر شب استجابت دعا است افزود: بهترين شب قدر در زندگي من اولين شب حضورم در اين مراسم يعني زماني که هشت سال داشتم در مسجدي در آبادان اتفاق افتاد.

جلالي گفت: علاوه بر اين شب‌هاي قدري که در زمان جنگ برگزار مي‌شدند هم شب‌هاي عزيز براي من بودند و خاطرات خوبي از آن زمان دارم.

امام جمعه شهر هفشجان ادامه داد: در بقيه شب‌ها همه ساله لطف و عنايت خدا قابل رويت بود برايم و در همه شب‌ها بسيار بهره بردم.

حضور قلب در مراسم‌هاي شب قدر الزامي است

وي افزود: مردم به لحظات پاياني شب‌هاي قدر عنايت ويژه داشته باشند و هميشه با اين تفکر که آخرين شب قدر خود را سپري مي‌کنند اعمال اين شب را بجا آورند.

جلالي حضور قلب را در مراسم‌هاي قدر الزامي دانست و بيان کرد: بايد در اين شب‌ها سعي شود اشک از چشمان جاري شود تا به واسطه اشک‌هاي ريخته شده و قلب شکسته شده گناهان انسان آمرزيده گردد.

وي از مردم خواست در اين شب‌هاي عزيز از خدا بخواهند تا سرنوشت سال آينده‌شان را به دور از گناه بنويسد و در سال جديد کسب رضايت خدا تنها هدف باشد.

در بهترين شب قدر امضاي سند حضور در مکه را دريافت کردم

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان در گفتگو با جهانبين نيوز گفت: شب‌هاي قدر شب‌هاي عزيز هستند و هر سه شب جزو بهترين شب‌هاي سال هستند.

علي گرجي در ادامه گفت: در بين سه شب قدر شب بيست و سوم از جايگاه ويژه اي برخوردار است و در اين شب سرنوشت انسان رقم خواهد خورد.

گرجي بهترين شب قدر در طول دوره زندگي خود را شب قدر سال ۸۱ دانست و خاطر نشان کرد: در شب ۲۳ ماه رمضان سال ۸۲ سند حضور من در خانه خدا امضا شد و اين شب به عنوان بهترين شب قدر در زنمدگي من ثبت گرديد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html